Competitieteams

Dit jaar doen er in totaal 6 teams mee in voorjaarscompetitie:

-       2 teams op vrijdagavond (een mix en dames),

-       3 teams op zaterdag (2 heren en een mix)

-       1 team op zondag (mix).

-       Sinds jaren ook weer een team (mix)voor de zomeravondcompetitie op woensdag.

Wij hebben nog geen aandacht besteed aan de kampioenen van het jaar 2015.

Eerder kwamen vanuit de KNLTB de certificaten vanzelf binnen, tegenwoordig kan de vereniging dat zelf. Vandaar dat er misschien wat te weinig aandacht aan is besteed, maar we gaan deze certificaten bij de rest hangen.

Maakt allemaal niet uit, we willen de kampioenen van afgelopen jaar nog even apart huldigen en iets aanbieden. We willen dat doen tijdens de Startavond vóór de voorjaarscompetitie op vrijdag 1 april a.s. aanvang 20.00 uur.

Het betreft 3 teams: namelijk het damesteam met captain Sonja (najaar zaterdag), het mixteam met captain Wouter (voorjaar vrijdag) en het herenteam met captain Niels (voorjaar zaterdag).

Aan de captains het verzoek om jullie teamleden uit te nodigen. Een aantal van de teamleden komt sowieso al, omdat ze opnieuw meedoen aan de voorjaarscompetitie en aangemeld zijn voor de startavond. De overige leden van die kampioensteams zijn dan van harte welkom en uitgenodigd om te komen en om meedoen aan de tennispartijtjes op die avond.

We starten om 20.00 uur, aanwezig zijn graag om 19.45 uur.

Vanaf dit jaar zullen we eerder de wel verdiende aandacht gaan besteden aan het behalen van eventuele kampioenschappen.

Noabercompetitie:

Hoe is de stand van zaken op dit moment? De competitiestart staat gepland voor mei.

Bergh           2 herenteams voor 6 / 7.

Wehl            1 herenteam voor 6 / 7 en 1 damesteam voor 7 / 8.

Zeddam        HD 4 en 5 geen deelname. Overige volgt.

Didam          geen deelname

Beek            2 Herenteams voor 6 / 7. Naar verwachting damesteam voor 5 en 6, 7 en 8 en HD 4 en 5.

Een aantal wetenswaardigheden over competitiewedstrijden:

·         Per wedstrijddag dient de thuisvereniging minimaal 6 nieuwe ballen ter beschikking te stellen, deze dienen door de KNLTB goedgekeurd te zijn;

·         Als vereniging maken de teams gebruik vanaf dit jaar gebruik van XLD-ballen, alleen Heren 1 wijkt hiervan af en zorgt zelf voor ballen;

·         Sinds een aantal jaren kan de VCL zelf via MijnKNLTB de kampioenscertificaten uitprinten, ook is er ruimte voor een foto van het team: dus als je dit leuk vindt, zorg dan zelf voor een foto;

·         Het wedstrijdbulletin Voorjaarscompetitie 2016 ligt ter inzage achter de bar in ons clubhuis, maar is ook digitaal op te vragen bij je eigen VCL, dit is Harry Bolwerk, per e-mail op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. ;

·         Het is goed om de officiële regels te kennen, want je tegenstander kan hierop staan deze toe te passen. Dit geldt bijvoorbeeld voor de regels bij de teamuitwisseling (aanwezigheid speler + pas) en single-palen;

·         Alle avondcompetities spelen in plaats een 3e set een supertiebreak (tot 10), uitslag in te vullen als 7-6;

·         Het 1e kopje koffie bij thuiswedstrijden is zoals gebruikelijk voor rekening van onze vereniging;