WeB-clubkampioenschap 2018

Beste sportvrienden en -vriendinnen,

In week 23 en 24, van dinsdag 5 juni t/m zaterdag 16 juni 2018, is het zover: voor de eerste keer een gezamenlijk clubtoernooi van de tennisverenigingen uit Wehl en Beek. Wie worden de allereerste clubkampioenen helemaal van Wehl tot en met Beek? WTV-Wehl en LTC de Kolkstede hebben de handen ineen geslagen en besloten om gezamenlijk een (tennis)balletje te slaan. Voor alle leden van Wehl tot en met Beek een gezamenlijk clubtoernooi. In principe alle onderdelen, afhankelijk van de animo hiervoor: dubbel (DD en HD), mix (GD) en enkel (DE en HE). Zoals altijd zullen gezelligheid en sportiviteit voorop staan.

De opzet wordt compleet anders, 2 verenigingen samen met de dinsdag en donderdag als speelavond. We spelen in de maand juni, net na het beëindigen van de voorjaarscompetitie. We smeren het uit over 2 weken, de speelavonden zijn op dinsdag en donderdag, de finaledag dit keer op zaterdag 16 juni 2018. Zondag de 17e is het namelijk vaderdag. De speeldata zijn in juni: dinsdag 5e, donderdag 7e, dinsdag 12e, donderdag 14e + zaterdag 16e juni. De geplande aanvangstijden van de doordeweekse wedstrijden zijn om 18:30, 20:00 en 21.30 uur. Op zaterdag 16 juni zullen alle finales gespeeld worden. Deze wedstrijden zullen in de ochtend en middag worden gespeeld. Natuurlijk hopen we op mooi weer.

Inschrijving is zowel schriftelijk (via de inschrijfformulieren en in te leveren op de bus op de bar, of 1 van de onderstaande organisatoren) als digitaal mogelijk via https://www.toernooi.nl/sport/tournament.aspx?id=6ECD3600-8BE7-4CE6-BC68-2CC4075C7DDC

Opgave in (gewenste) speelsterkte 4 t/m 8, daarna wordt zodanig ingedeeld zodat het ook bespeelbaar is voor iedereen.

Dit geldt voor alle 5 de onderdelen (DD, DE, HD, HE en GD). De inschrijvingen moeten uiterlijk zondag 27 mei 2018 binnen zijn. Uiterlijk woensdag 30 mei is dan te zien op www.toernooi.nl wanneer en hoe vaak je moet spelen. Uiteraard zullen de speelschema’s ook worden opgehangen op de vertrouwde plaats in ons clubgebouw.

Er wordt gespeeld volgens poulesysteem, daarna volgens afvalsysteem. Het gaat om 2 gewonnen sets.De wedstrijden worden gespeeld volgens de regels van de KNLTB, tenzij de toernooileiding anders beslist. Bij opgave voor meerdere  onderdelen kun je voor meer wedstrijden per dag worden ingedeeld. Per persoon mag je 2 verhinderingen opgeven, dit geldt ook per dubbelcombinatie. Geef hierbij alleen aan wanneer je niet kunt spelen. Zaterdag 16 juni mag niet als verhindering worden opgegeven! Eventueel mag een (hogere) afwijkende gewenste speelsterkte opgegeven worden. Indeling van speelsterkte naar categorie geschiedt naar gelang het aantal aanmeldingen en voldoende deelname en partijen per onderdeel. Het inschrijfgeld bedraagt € 5,00 per onderdeel (maximaal inschrijfgeld van € 10,00). Wij hopen op grote deelname en enthousiasme van onze leden!

Sportieve groet van de organisatie Pedro Vessies en Harry Bolwerk, namens WTV-Wehl en Bert Aaldering, namens LTC de Kolkstede